Byliście tu:)

piątek, 8 stycznia 2021

To już 10 lat!

 Witajcie,

Wiem, że coraz rzadziej tu zaglądam. Wybór tego miejsca, gdzie publikuję swoje prace, zdecydowanie jest trudniejszy, odkąd inne media stały się zdecydowanie szybsze w obsłudze. Bloga nie zamykam, bo to kawał mojego życia. Na Bloggerze jestem od 10 lat, a i sam blog niedługo będzie obchodził okrągłą rocznicę. Cieszę się, że założyłam go dzięki jednej z Was, że poznałam tak wiele blogów i ich twórczyń. Byłyście i jesteście dla mnie inspiracją. Kilka z Was poznałam osobiście i baaardzo jesteście mi bliskie. Dziękuję, że jesteście, że zaglądacie mimo moich nieobecności i że zostawiacie słówko. Część z Was przeniosła się na Facebooka i Instagrama, gdzie również bardzo miło Was widzieć. 

Rocznica niejako zmusza do podsumowań. Nie będę wymieniać tych wszystkich technik, które poznałam w ciągu tych 10 lat, bo jest tego naprawdę wiele. Zaczynałam od szydełka i szycia. Przez chwile wydawało mi się, że szycie biżuterii z sutaszu to jest właśnie to, co podoba mi się najbardziej, dopóki nie poznałam frywolitki. Patrząc po ilości prac zastanawiam się, czy kiedyś miałam większą potrzebę codziennego pokazywania czegoś nowego, czy po prostu miałam więcej czasu?

Z tym czasem to chyba nie, bo ja stale w biegu, ciągle chciałabym, żeby doba była dłuższa, a ona się nie wydłuża.  Bardziej na luzie podchodzę do pewnych spraw, ale nadal prawie nieprzerwanie coś tworzę. Mam ciągle pełno pomysłów, tylko kiedy je realizować? Praca nadal absorbująca, obowiązki domowe jak u każdego - czasem trzeba przymknąć oko na bałagan. Mam lenia totalnego, jeśli chodzi o gotowanie. Jeszcze jak ktoś podsunie pomysł, to super, pod warunkiem, że nie jest to czasochłonne. Po pracy wolałabym coś "podłubać".

Ostatnio są to szydełkowe torebki, które są oparte na moim własnym pomyśle i jestem z nich mega dumna. W ogóle zeszły rok można u mnie nazwać serwetkowo-torebkowym. Biżuterii prawie nie robiłam, choć lubię przecież. Ale większe prace zdominowały całkowicie mój robótkowy świat. Nagle zapragnęłam kilku serwetek, które po prostu MUSIAŁY powstać. Jedną, według własnego wzoru, robiłam z przerwami ze dwa lata, aż w końcu przyszedł czas na dokończenie. Inne są mniejsze, ale jest jeszcze taka, która chyba od maja się supła. Ale jestem na ostatnim rzędzie, wiec jest realna szansa na dokończenie. A wracając do torebek, to najpierw były tzw. nerki wg tutorialu Joli Mazurek, trochę przeze mnie zmienione. Dla mnie, dla szwagierki, dla córki, dla koleżanki... Potem znów torebka-tulipan dla szwagierki. A potem kupiłam zapięcie, czyli bigiel. Miała być torebka dla mnie, do kościoła. Takie babcine zapięcia zawsze mi się podobały. Kilka prób, sporo prucia i powstała. A potem jeszcze 6 kolejnych. I będą następne. Wszystkie są większe od tej mojej pierwszej, bo już takiego bigla w hurtowni nie mieli. Trzeba było przekopać internety i rozczarować się, jakie te bigle są drogie... W końcu znalazłam miejsce, w którym je kupuję w przyzwoitej cenie, ale muszę brać 5 sztuk. Ale cóż - wykorzystam. Mam kilka zamówień, mam jeszcze sznurki i pomysły. Zostawiam Wam te zeszłoroczne migawki i aby jakoś uczcić tę rocznicę, mogę zrobić dla chętnej osoby małą torebkę-niespodziankę :) No chyba, że jakieś frywolitkowe lub makramowe biżu.

Ktoś chętny? 

1. Zacznę od serwetek. Wzór Laury Bziukiewicz, "Greta"


2. Wzór "Jan's Doily", Robin Perfetti


3. Wzór Teri Dusenbury


4. Wzór Laury Bziukiewicz


5. Wzór Laury Bziukiewicz


6. Ta moja, którą dwa lata robiłam



Jejku, ja naprawdę tyle serwetek zrobiłam? Sama nie wierzę. Do tego jeszcze jedna, którą kończę, taka na ponad 40 cm średnicy... 

7. Jest i szydełkowa, wzór z gazetki "Moje robótki"


Biżuteria to tylko 3 pary kolczyków i zawieszka, więcej biżu chyba nie zrobiłam , aż dziwne, nie? 




Kompletna nowość to ogródki w szklanych naczyniach. Kwiatki w tym dużym kielichu z nieznanych przyczyn zdechły...



Wianek ze sznurka. Miało być ich więcej, ale zabrałam się za torebki :)


Jedyna ozdoba choinkowa, jaką zrobiłam w minionym roku dla siebie (nie liczę bombek decou na warsztaty, które prowadziłam)


A teraz najważniejsze, czyli wspomniane torebki i torebeczki:





















13 komentarzy:

  1. Witam. Piękne i oryginalne rzeczy tworzysz. Jestem chętna na taką torebkę z różami. Cudna. Niestety nie mam bloga. Ja też próbuję swoich sił na szydełku, co prawda idzie mi jak krew z nosa, ale idzie. Pozdrawiam. Życzę więc fajnych pomysłów i więcej czasu na realizację swoich pomysłów. Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Napisz do mnie na maila, bo nie wiem jak mogę się z Tobą skontaktować :)

      Usuń
  2. Kochana! Ja zawsze wypatruje Twojego wpisu tu na blogu pomimo, że widuje Cię w innych mediach. Serdecznie gratuluję rocznicy! Osobiście kojarzę Cię najbardziej z frywolitką oraz niesamowitą "owadzią" biżuterią oraz mieszaniem-niezwykle efektownym- wielu technik. Kobieto renesansu...wszystkiego dobrego! Ps. Mam tyle cudnych rzeczy od Ciebie, że wstyd by było zajmować tu miejsce w kolejce haha... Ściskam Cię mocno! Wszystkiego najpiękniejszego w Nowym Roku ❤❤❤

    OdpowiedzUsuń
  3. Wspaniałe prace Kasiu.:) Z przyjemnością przygarnęłabym cudeńko od Ciebie. Życzę wszystkiego dobrego. Pozdrawiam serdecznie.

    OdpowiedzUsuń
  4. Śliczne robótki❤❤❤❤
    przepiękne torebki z rożami!. 👍👍👍
    Kochana sedecznie dziękuję za pamięć i komentarz. U nas, lepiej nie pytać. Tak bywa.
    Mam nadzieję, że u Ciebie i Twoich bliskich jest ok. Życzę Wam dużo zdrowia i miłości. Bardzo mocno ściskam 🙂❤❤❤

    OdpowiedzUsuń
  5. Gratulacje Kasiu! Cieszę się, że mogłam Cię poznać, zarówno w necie, jak i realu.

    OdpowiedzUsuń
  6. Widzę ,że dotyczy to nas prawie wszystkich. Nagminny brak czasu i próby powrotów do blogowego życia. Również podjęłam ponownie taką próbę. Mam nadzieję,że tym razem................:)
    U Ciebie jak zawsze pracowicie i pięknie. Wszystkie prace są śliczne, ale te torebki mega,super.
    Pozdrawiam bardzo serdecznie.

    OdpowiedzUsuń
  7. I think This is good info.. For those who are interested in blogging, To see the satta market report visit satttakingt.com, we are providing the useful result, SattaKing Faridabad Satta, Satta Bazaar, Gali Satta king chart 2021 satta king

    OdpowiedzUsuń
  8. kochana mam nadzieję, że u Ciebie wszystko dobrze i tworzysz dalej piękne rzeczy :) jeśli możesz odezwij się do mnie na email anahinap@gmail.com
    :* ściskam Ania z aninkowa

    OdpowiedzUsuń
  9. Tworzysz piękne rzeczy. Pozostaje mi Ci życzyć kolejnych lat pasji i zawzięcia przy tworzeniu. Jeśli szukasz pasmanteryjnych inspiracji, to polecam https://pasmanteriapasja.pl/sznurki-poliestrowe

    OdpowiedzUsuń
  10. I really like the blog and I hope people will have a new blog, thanks for the blog

    Kingmaker slot

    OdpowiedzUsuń
  11. Fajnie dostać taka słodką niespodziankę tak fajnie zapakowaną. Jest doskonała alternatywa
    ព័ត៌មានកីឡាបាល់ទាត់ថ្មីៗ

    OdpowiedzUsuń